Błędne dane oraz zła lokalizacja stacji synoptycznych IMGW.

Informacje na temat służb meteorologicznych i wydarzeń z nimi związanych
Awatar użytkownika
Piotr_Żurowski
Rzecznik Prasowy / Moderator
Rzecznik Prasowy / Moderator
Posty: 1232
Rejestracja: niedziela, 14 cze 2009, 10:19
Pseudonim: piotr_z21
Lokalizacja: Rzuchowa / Ciężkowice K. Tarnowa, Małopolska
Kontakt:

Błędne dane oraz zła lokalizacja stacji synoptycznych IMGW.

Postautor: Piotr_Żurowski » czwartek, 29 lis 2012, 01:48

Witam. Wczoraj rozmawiając z Dawidem (zniwiarz_okrutny) w Tarnowie, zastanawialiśmy się nad pomiarami niektórych stacji instytutu i od razu zwróciliśmy uwagę na stacje pomiarową w Tarnowie, która jest położona w dziwnym miejscu blisko budynków i blisko zadrzewień. Dodatkowo dane aktualizowane są na Weatheronline tylko 6 razy na dobę, nawet na Ogimecie dane nie pokrywają się często ze stanem faktycznym. Jestem ciekaw dlaczego jest tak w przypadku tej stacji. Zakładam ten wątek po to abyście też wypowiedzieli się i podzielili waszymi spostrzeżeniami na temat danych pomiarowych oraz lokalizacji polskiej sieci stacji synoptycznych należącej do IMGW.
Ostatnio zmieniony czwartek, 29 lis 2012, 10:16 przez Paweł_Cholewa, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Błędy w zdaniach
Rzecznik Prasowy Stowarzyszenia Skywarn Polska / Polscy Łowcy Burz
Pozdrawiam, Piotr Żurowski

Tel:+48 698 284 782
e-mail: rzecznik.lowcyburz@gmail.com
https://www.facebook.com/piotr.zurowski
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Walczakiewicz
SkyPredict
SkyPredict
Posty: 1334
Rejestracja: wtorek, 2 wrz 2008, 15:00
Pseudonim: Equator
Numer GG: 666327
Lokalizacja: Szczecin, Zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Błędne dane oraz zła lokalizacja stacji synoptycznych IM

Postautor: Szymon Walczakiewicz » czwartek, 29 lis 2012, 17:12

Pozdrawiam
Szymon


Obrazek

e-mail: szymon.com@wp.pl
Skype: szymi7

Awatar użytkownika
Piotr_Żurowski
Rzecznik Prasowy / Moderator
Rzecznik Prasowy / Moderator
Posty: 1232
Rejestracja: niedziela, 14 cze 2009, 10:19
Pseudonim: piotr_z21
Lokalizacja: Rzuchowa / Ciężkowice K. Tarnowa, Małopolska
Kontakt:

Re: Błędne dane oraz zła lokalizacja stacji synoptycznych IM

Postautor: Piotr_Żurowski » sobota, 7 gru 2013, 12:25

Szymon przepraszam, że nie odpowiedziałem od razu, jednak umknął mi ten wątek. ;) Mianowice miałem na myśli, iż w Tarnowie i regionie są szkody związane z bardzo silnym wiatrem, a stacja notuje marne porywy. Dla przykładu w Tarnowie jak i w całym regionie są połamane drzewa, przerwy w dostawie prądu i pozrywane w niektórych miejscach dachy, a stacja notuje max poryw 54 km/h i 65 km/h (porywy z przechodzenia Ksawerego). Drzewa połamało i są drobne szkody nawet w okolicach samej stacji. Ja sam nie miałem prądu przez 8h i naprawdę wiało mocno, nawet do 100 km/h, a przy konwekcyjnych trochę ponad 100 km/h. Albo stacja jest w złym miejscu i nie spełnia wymogów WMO, albo tak tam w ogóle nie wieje i jak będę miał czas i jeszcze będą odpowiednie warunki to sprawdzę na miejscu jak to wygląda z tym wiatrem. :twisted:

EDIT:
Dokładną lokalizację stacji IMGW w Tarnowie na mapach zamieszczam w linkach poniżej.

https://drive.google.com/file/d/0B7pEp4 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7pEp4 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7pEp4 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7pEp4 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7pEp4 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7pEp4 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7pEp4 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7pEp4 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7pEp4 ... sp=sharing

Jeżeli ktoś będzie miał jakieś zastrzeżenia co do lokalizacji tej stacji np. odległość od drzew itp. to proszę się wypowiedzieć poniżej.
Rzecznik Prasowy Stowarzyszenia Skywarn Polska / Polscy Łowcy Burz
Pozdrawiam, Piotr Żurowski

Tel:+48 698 284 782
e-mail: rzecznik.lowcyburz@gmail.com
https://www.facebook.com/piotr.zurowski
Obrazek


Wróć do „Służba meteorologiczna w Polsce i na świecie”