Tak więc oddaje w wasze ręce pierwszą wersję testową tuż przed oficjalną. W sumie nie wiem co tu napisać. Przede wszystkim proszę żebyście sprawdzali czy wszystkie dane się zapisują, czy są w poprawnej postaci itp itd. Również czy nigdzie nie ma literówek. I kilka wskazówek:
1. Logowanie - nie jest obowiązkowe ale jeśli ktoś chce później publikować raporty np na forum to musi logować się do programu swoim loginem z forum, ponieważ program automatycznie dodaje informację o autorze danego raportu na podstawie loginu. Oczywiście haseł do logowania w tych przypadkach się nie podaje. Hasła będą utworzone dla osób które w przyszłości za pomocą programu będą tworzyli oficjalne spisy itp itd i będzie wymagane żeby nikt pod nikogo się nie podszywał (dla przykładu można sprawdzić sobie moje imię i nazwisko czy pseudonim i spróbować się na nim zalogować).
2. Nazwy plików - rzecz niezwykle ważna! Nazwy przy zapisywaniu plików generowane są automatycznie wg schematu TYPRAPORTU_DATA_GODZINA w takiej formie że później łatwo je posegregować. Doświadczyłem już kłopotów z sortowaniem w systemie Windows i dlatego napisałem ten generator tworzący odpowiednie nazwy dla plików. Już wyjaśniam o co chodzi. Jeśli plików pojawia się dużo i mamy je w jednym folderze (zalecam zapisywanie wszystkich raportów jednego typu w jednym folderze) to bardzo łatwo później je posegregować. Wystarczy w "Widoku folderu" wybrać "Szczegóły" a następnie kliknąć na górze na pole "Nazwa" czy jakoś tak. Pliki będą wtedy POPRAWNIE posegregowane datami i godzinami i łatwo będzie odnaleźć później szukany raport. Niestety gdybym nie zastosował odpowiedniego nazewnictwa, z sortowaniem mogłyby być poważne kłopoty. Dlatego szczególnie zalecam zapisywanie plików pod proponowanymi nazwami. Dodatkowo np w "Moich dokumentach" utworzyć sobie folder "Raporty" a w nim 2 foldery: "Dziennik pogodowy" oraz "Raporty burzowe". Na pewno pomoże to w organizacji plików

Oczywiście nikomu nic nie narzucam, chodzi tu tylko o wygodę użytkowania.
3. Myślę że jakie pole do czego służy to chyba tłumaczyć nie będę musiał. Ale jeśli zajdzie taka potrzeba, to oczywiście mogę to zrobić.
4. Zalecam czytanie informacji znajdujących się na górze okienek na białym tle - często przydatne informacje zamieściłem właśnie w tym miejscu

5. Jeszcze dodatkowo wyjaśnienie przycisków kopiowania dat w module "Raportów burzowych" - zrobiłem je po to, że np jeśli burza wystąpiła jednego dnia to wystarczy podać datę rozpoczęcia, kliknąć kopiowanie do daty zakończenia a data zostanie przeniesiona samoczynnie. Nie dotyczy to oczywiście godzin ponieważ raczej poprawnie założyłem że są one różne xD Dlatego godziny i minuty trzeba zawsze podać. Oczywiście przy wypełnianiu dat można przełączać się tabulatorem i je wpisywać, to samo tyczy się godzin, pomimo ze nie są to pola edycyjne. Ale jeśli jesteśmy w polu przykładowo godzin i wklepiemy z klawiatury "2" oraz "3" to powinna wyskoczyć poprawna godzina czyli "23".
To chyba tyle. Mam świadomość ze program jest bardzo skromny ale ja nie jestem programistą z 30 letnim stażem i ciągle się uczę dlatego w miarę możliwości będę go rozbudowywał i urozmaicał. Ponieważ czasami był on pisany o 3 nad ranem, mogły mi wtedy umknąć jakieś błędy, dlatego proszę o wszelkie możliwe uwagi.
Program ma prawie 2 MB z tego względu że do kodu dołączone są wszelkie wymagane biblioteki. Ma to swoje plusy i minusy. Plus to taki że na pewno program zadziała na wszystkich komputerach z systemem Windows (na Linuksie go nie testowałem

). Wszystko jest zaimplementowane w kodzie. Minus to taki że niektórzy pewne biblioteki posiadają i program przez to ściąga się dłużej z sieci. Ale chciałem żeby każdy miał do niego dostęp i żeby nie było z nim większych problemów.
Co nie działa?
Na pewno przemieszczanie się we wszystkich miejscach za pomocą klawiatury. Nad tym muszę jeszcze popracować czyli nad hierarchią ważności elementów formatki. Do ostatecznej wersji dodam jeszcze czyszczenie pól tak jak to ma miejsce w module burzowym.
WAŻNE I POTRZEBNE:
1. Wiem że niektóre osoby będą chciały notować typy zaobserwowanych chmur w danym dniu (przykładowo może np dla zaobserwowania przy jakich warunkach pojawiają się jakie chmury) dlatego proszę o podanie mi listy typów chmur które będę mógł dopisać.
2. Zakładka "Inne zjawiska" - jest tam obecnie tylko tęcza. Ale są chyba jeszcze inne, optyczne i innego typu. Więc również prosił bym o podanie, jakie (niestety wiedzę meteo mam skromną stąd te moje wszystkie pytania).
Ok, rozpisałem się aż za dużo

Teraz proszę o wszelkie uwagi, sugestie lub inne informacje. Mam nadzieję że komuś się to chociaż przyda (ja osobiście będę na pewno go używał do spisywania burz w moim rejonie

).